۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

یقه گیری نظام


پیش نوشت: سرما خوردگی خر است! دست از سر من بر نمی‌دارد.

اصل نوشت
این مملکت صاحب ندارد را حتما شما بار‌ها شنیده‌اید و حالا هم دارید می‌بینید به چشم خودتان. شده است حکایت سگ صاحبش را نمی‌شناسد. یک جورایی انگار که قافله دزدان می‌ترسد که از سر گردنه به سلامت نگذرد و برای همین یقه همدیگر را می‌درانند.
همه ش از آن یک شنبه شروع شد، قبل‌تر که آقا از اتاق فرمان دستور داد که مسوولان مراقب باشند تا جدول دشمن را پر نکنند و دندان روی جگر بگذارند تا این چند ماه هم تمام شود همه گمان کردند که همه چی آرومه.
اما احمدی‌نژاد برای اینکه نشان دهد یک گام هم عقب نمی‌نشیند، یک فیلم محرمانه را برد در صحن علنی مجلس تا رئیس مجلس و برادرانش را در مقابل دیدگان همه عریان کند.
آن یکی لاریجانی که قوه قضائیه را در اختیار دارد هم دستور داد تا مرتضوی را بازداشت کنند. اما انگار خط و نشان‌های احمدی‌نژاد کارگر شد و در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت مرتضوی آزاد شد.
حالا هم می‌گوید؛ آن فیلم را خودش گرفته است. آن طرف‌تر هم در حالی که رهبر - در نقش حرف آخر - می‌گوید: گفت و و نمی‌کند با امریکا، احمدی‌نژاد در ۲۲ بهمن پیغام مستقیم می‌فرستد و کسی تحویلش نمی‌گیرد.
چند قدم آن طرف‌تر هم جماعت همیشه سنگ به دست، لاریجانی را نشانه گرفتند تا نشان دهند که بازی به همین سادگی نیست و عتاب و چشم غره‌ها هم کسی را سر جایش نمی‌نشاند.
حالا من مانده‌ام که چه خبر است؟ کی از کی حرف می‌برد؟ چرا کسی رهبری را تحویل نمی‌گیرد و برای حرف‌هایش سبزی هم خورد نمی‌کند؟ الان محمود احمدی‌نژاد از رهبری ترسیده یا رهبری از این همه بی‌حیایی فرزند و نزدیک‌ترین دیدگاه به خودش؟
اگر شما فهمیدید چه خبر است و کی از کی می‌ترسد و حرف می‌برد لطفا به ما هم اطلاع بدهید. من آرام آرام دارد باورم می شود که   الان محمود دارد بقیه را می ترساند.

ته نوشت: ما که داریم تموم می‌شیم، شما شروع دوباره باشید.

۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

جمهوری دزدان

چند سال قبل [چند سال می شود] را خودم هم نمی‎دانم، یک ستون طنز می‎نوشتم برای هفته نامه حدیث قزوین. حکایت های آن ستون هم گفت و گو های من بود و مادر بزرگم که ایلیاتی بود و ساده. به خاطر همین سادگی هم خیلی رک و صریح نظراتش را بیان می‎کرد. چند سالی می‎شود که طنز نوشتن را به صورت کامل فراموش کرده‎ام و هیچ نشانی هم از آن طنز های نوشته شده ندارم.[ همینجا هم از هر کسی که به آرشیو حدیث قزوین در سال های 77 و 78 دسترسی دارد، خواهش می کنم آنها را بی زحمت برای من بفرستد] اما از دیروز که این آقای احمدی‎نژاد رفت مجلس و نشان داد که مثل اره‎ی است که فقط زخم های نظام را زیاد می‎کند و حاکمیت هم چاره‎ای ندارد که این درد و زخم را تحمل کند، دلم برای شخصیت مادر بزرگ طنزهایم تنگ شده است تا بیاید و بنشیند و مثل شریعتمداری حرف بزند و بگوید:
تو نَمفهمی ببم جان! اینا هَمش از آستین استکبار بی پدر و مادر میاد بیرون.مِخان این دو تا دسته گل نازنین ما را روبَروی هم قرار بدن. اما کور خواندن. چی فک کَردن پیش خودشان، حالا گیرم که فاضل حاجی آملی یه چیزی از سعید مرتضوی عزیزمان خواسته‎س. خاب مدادن بهش دیه. مگه چی شد این همه دادن به بقیه. اصلا فرق مُکند که لاریجانی ها بخورن یا دار و دسته اسفندیار.
اصلا سن تو به این چیزا قد نمدد که، از اولشم تو این نظام همین چیزا بودس. اما مگه همه آمدن داد و بیداد کردن و فیلم گرفتن و منتشر کردن که بله ببین این به ما پیشنهاد رشوه دادَس؟ تو که یادت نیس، همون سال‎های اول جنگ که موشک خانه مردم بدبخت و بیچاره را خراب مِکرد و مردم عادی دار و ندارشان را با جنگ زده‎ها تقسیم مِکردن، یه عده‎ای سهمیه ارزاق مردمِ احتکار مِکردن و بعد جنگ هم شدن میلیاردر. خاب مگه آمدن داد بزنن و معرفی کنن اینا را.
نه ببم جان، تو یه خانواده، وقتی پدر خانواده دزدی مُکند، خب بقیه هم یاد مگیرن. باید یاد بگیرم که همه چیزایی که دزدیدیم با هم تقسیم کنیم تا صدا کسی در نیاد.
بعد هم من بگویم: ننه جان اینایی که میگی که خودش از این کار احمدی نژاد بدتر بود. یعنی به نظر تو همه این سال ها دزدها بر ما حکومت کردند؟
ننه بزرگ هم صدایش را بیاندازد ته گلو و بگوید: الهی که جیز جیگر بزنی. این حرفا چیش مذاری تو دهن من! من هر چی دارم از این انقلاب و عمود خمیه س. اونایی که دزدی مِکردن رفتن از این مملکت. اوناییم که ماندن، دیدی که اون یکی داداش فاضل، باهاشان برخورد کرد. تو نظام هیچ دزدی در امان نمماند. ما حتی دستور دادیم که خاوری را هم برگردانن تا از حلقومش هر چی که برده س را بکشیم بیرون!
و من ادامه بدهم: ننه بزرگ اما پور محمدی گفته که اجرا نکردن احکام مفسدان اقتصادی به دستور رهبر و برای جلوگیری از فتنه است. یعنی زبانم لال رهبر موافق دزدهاست؟
ننه بزرگ هم داد بزند: برو زبانتِ گاز بگیر. این حرفا چیس مزنی. اصلا مدانی چرا این روزنامه چی جماعت را مگیرن، واسه همین که زیادی فضولی مکنید. حالا این محمود یه تیکه پراند به بچه های میرزا هاشم. اصلا به شما چی؟ همه‎ش تقصیر شما فتنه‎گراس. شما ها که چش ندارید این همه مهرورزی و صمیمت و شفافیت نظام را ببینید. ببین این ها همه‎ش نشانه آزادی در کشورَس که رئیس دولت دزدی های برادر رئیس مجلس و قوه قضائیه را افشاء مُکند. اما شما روزنامه نگارا که اجازه نمدید. واسه همین باید بگیرن و بندازنتان زندان.